شَـــــــــــــــــــلـوتـــــ ...

شــــاد بودن، تنها انتـــــقامی است که میتوان از زندگــــــی گرفتـــــ ...

شَـــــــــــــــــــلـوتـــــ ...

شــــاد بودن، تنها انتـــــقامی است که میتوان از زندگــــــی گرفتـــــ ...

کچـــــــلان

خب نوبتی هم که باشه ، دیگه نوبت تعریف این واژه بسیار زیباست .

یه روز تو فیس بوک ...

( آخه اونجام به دوستان با جنبه و سرشار از مو هم میگفتم کچل) 

به روایتی منو کچل کردن از بس که ازم پرسیدن : این کچل چیه که هی میگی . خلاصه تو یه پستی من این کچل رو تعریف کردم . تا قبل از توصیف ، همه از این صفت باسرعت فراری ، فرار میکردن . اما بعدش همه خودشون به خودشون میگفتن کچل ...(البته به این حالت دیگه میگن خودتحویلی مزمن)


کچل و مشتقات آن ، استعاره از فرد بسیار با معرفت ، با مرام ، مهربون ، کسی که همه از دستش راضی هستن و دوستش دارن میباشد. خلاصه حس صمیمیت و نزدیکی بین دونفر یا بیشتر رو میرسونه .


ZiZoOo نوشت : 

مشتقات کچل : مچل . چچل . ججل ... 

البته فرار اولی رو باید با این تلفظ بخونین ( ferrari )

فردا امتحان ریاضی دارم ...

من عاشق پنیر تبریزی ام .در این مورد موش خونه ام . مخصوصا وقتی با کره و تخم مرغ آپز لقمه اش کنم ... تو وعده های غذایی ، علاقه شدیدی به صبحانه و عصرانه دارم = چون توش پنیر پیدا میشه  . چرا یکی مارو به صرف این وعده دعوت نمیکنه خونش ؟!

دیدین حواسم به پست پرت شد . سیب زمینی های شام زیادی برشته شد  

کی میشه یکی هم واسه من هرشب شام درست کنه ؟!

پست جدید

نمیدونم چرا همه دنبال آپ کردن یه وبلاگ هستن و وقتی یه پستی واسه یه مدت تقریبا طولانی عوض نمیشه ، همه میان میگن که ،کی میخوای این پستت رو عوض کنی ؟ پستت فسیل شد و از این حرفا ...

بنظر من خب شاید یارو وقت نداره سرشو بخارونه (مثل من ) . بازدیدکنندگان عزیز هم میتونن برن یه مطلبی رو بخونن که تابحال نخوندن . حالا چه فرقی داره کی آپ شده باشه ! مهم اینکه واسه آدم جدید باشه . بنده خدا مدیر وبلاگ اینهمه رو آرشیوش کار میکنه ولی هیچکس بهشون سر نمیزنه ... 


ZiZoOo نوشت : 

البته این سخنم شامل کسانیکه از پیدایش وبلاگ طرف ، وبلاگ و پستهای وبلاگ رو همراهی کردن نمیشه ها ...

باتشکر سازمان حمایت از کچلان دوستداشتنی 


راجع این واژه کچلان هم بعدا توضیح میدم ...

لیاقتــــــ ...

هر صدفی لیاقت داشتن مروارید رو نداره ...پس یادت باشه برای هر صدفی مروارید نشی ...


جدا که هرکسی لیاقت محبت کردن رو نداره . الان که دارم اینو میگم از اعماق وجودم پشیمونم .

تسلیتــــــ ...

دیروز وقت نهار داشتم یه آهنگ واسه گوشیم انتخاب میکردم ... 

اینوسط یه چندتا آهنگ شادم گذاشتم و گفتم : آخ که چقد امسال هوس کردم واسه تولدم مهمونی بگیرم ، چون بعد از چند سال بالاخره از محرم و صفر امده بیرون. یهو گفتم اوه اوه فردا چهلم امام حسین (ع) هست و من دارم آهنگ شاد گوش میدم و برنامه جشن میچینم ...

یه باره خواهر بزرگترم فرمودند : زینب اگه به آهنگ گوش ندی چقد به یاد امام حسین (ع) هستی ؟

هرچند گفت و گویی دوستانه بود ولی منو یه چند روزی به فکر وادار میکنه . احساس میکنم حرفش خیلی ژرف داشت یا بعبارتی عمیق بود ... 


امیدوارم از این الگوهای عزیز بیشتر تو زندگی استفاده کنیم . 

اربعین حسینی رو به شما دوستان عزیزم تسلیت میگم .


ZiZoOo نوشت :

هرچند که بنظر من اسم ، فقط یه آواست که تورو از بقل دستیت تفکیک کنن ولی از اینکه اسمم زینب هست خوشحالم . احساس میکنم صاحبش به زندگیم برکت میده . بقول بابام که همیشه میگه : زینب من باید زینب باشه ... کاش لایق باشم.

انتخاباتـــــ...

با وجود نبود گاز در زمستان ، برق و آب در تابستان و بنزین و نفت درتمام فصول ...

کمی دستمزد و حقوق 

زیر خط فقر بودن 

رسیدن تورم به اعداد نجومی 

بـــــــــــاز هم در انتخابات شرکت میکینم تا به دنیا نشان دهیم خریتــــــ... حد و مرزی نداره .




ZiZoOo نوشت : 

خوشحالم که بطور آگاهانه نذاشتم هیچ مهر انتخاباتی شناسنامه امو کم اعتبار کنه . 

بابا یکی به من بگه این مسایل سیاسی رو ول کن بچسب به درست . بزودی امتحاناتم شروع میشه مجبورم یکم کم پیدا شم .

راستی مراقب باشید بخاطر انتخابات ، فلترچی ها دارن تمام راهای ارتباطیه نتی رو محدود و محدودتر میکنن .

عجب !

ای کسانیکه ایمان آورده اید ، جدی جدی ایمان آورده اید ؟! دیگه آیه نازل نکنیم ؟ ردیــــــفه ؟!

چرا اس ام اس فارسی ؟


خیلی ها ازم میپرسن که چرا از متن فارسی واسه پیامک فرستادن استفاده میکنم ؟

بخاطر هزار تا دلیل که بعلت ذیغ وقت به مواردی چند ازش بیشتر نمیتونم اشاره کنم .


اول : چون زبان مادریمه 

دوم : ارزونتره ، منم که حسابدار باید حساب همه چیزو دربیارم .

سوم : من املای فارسیم از بچگی ضعیف بود ، واسه همین پیام فارسی یکم این وضعیت اسفبار منو بهبود میبخشه . (مثل همین الان که مجبور شدم از خواهرم بپرسم اسفبارو با چه املایی مینویسن. )

چهارم : اگه قرار باشه متن انگلیسی بفرستم به زبون انگلیسی میفرستم . چون به یادگیری زبان بیشتر کمک میکنه . مجبور میشی هم قواعد رو یاد بگیری هم املای کلمات رو .


در نتیجه : کسانیکه از فونت فینگلیسی واسه پیام فرستادن استفاده میکنن بنظر من هم بیسوادن هم فرهنگ غلطی رو ترویج میدن هم اقتصادی نیستن . 

آخه خدایی یکم عمیق فکنین ببینین بد میگم ؟ انصافا فینگیلیسی نه فارسی رو بهتر میکنه نه انگلیسی رو . به درد هیچکدومشون نمیخوره . فقط مغز آدمو مثل یه قوطی کبریت کوچیک نگه میداره . 


در کل با زیادی اس ام اس فرستادن مخالفم ... بابا حیف نیست آدم صدای عزیزاشو نشنوه بجاش سرطان شصت بگیره . تو این دوماهه که به عللی مجبور بودم یکم زیادی اس ام اس بدم بارور نمیکنید حس میکردم دیگه انگشت شصتم واسه خودم نیست ... 


اینم حکایتی بود ...

منطق چیست ؟

شاگردی پرسید : استاد منطق چیست ؟
استاد کمی فکر کرد و جواب داد : گوش کنید ، مثالی می زنم ، دو مرد - پیش من می آیند. یکی تمیز ودیگری کثیف من به آن ها پیشنهاد
می کنم حمام کنند.شما فکر می کنید ، کدام یک این کار را انجام دهند ؟
هردو شاگرد یک زبان جواب دادند : خوب مسلما کثیفه !
استاد گفت : نه ، تمیزه . چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر
آن را نمی داند.پس چه کسی حمام می کند ؟
حالا پسرها می گویند : تمیزه !
استاد جواب داد : نه ، کثیفه ، چون او به حمام احتیاج دارد.وباز پرسید :
خوب ، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند ؟
یک بار دیگر شاگردها گفتند : کثیفه !
استاد گفت : اما نه ، البته که هر دو ! تمیزه به حمام عادت دارد و
کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می گیرد ؟
بچه ها با سر درگمی جواب دادند : هر دو !
استاد این بار توضیح می دهد : نه ، هیچ کدام ! چون کثیفه به حمام
عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد!
شاگردان با اعتراض گفتند : بله درسته ، ولی ما چطور می توانیم
تشخیص دهیم ؟هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است
استاد در پاسخ گفت : خوب پس متوجه شدید ، این یعنی: منطق !
خاصیت منطق بسته به این است که چه چیزی رابخواهی ثابت کنی!!


عاشق اینجور بازی با جملاتم . امیدوارم شمام از این پست خوشتون بیاد .

گل گفتی ...

دوران پدرانمون هزار ساعت عشق بود و یک بوسه ی یواشکی ...

الان هزار ساعت بوسه ی علنی هست و دریغ از یه لحظه عشق ...!!!

غلطـــــنامه

وقتی این ایمیل رو خوندم . حیفم امد شما رو بی نصیب بذارم . امیدوارم شمام مثل خودم خوشتون بیاد . البته یکم IQ لازم داره ها .


هشتگرد : ۵

وایمکس : درنگ چرا؟

مختلف : مرگ مغـــــزی

کاشمری : در آرزوی ازدواج

البرز: عربها به « پرز » گویند

قمقمه : پَ ن پَ قم هالیووده

وانت : اینترنت آزاد و بدون فیلتر

کره حیوانی : بیچاره ناشنواست

ادامه مطلب ...

....

اینم یه شرینی خوش رنگ و لعاب و خوشمزه واسه آقا حمید ... 

گذاشتمش ادامه ی مطلب که کسی بهش ناخونک نزنه ها ...


ادامه مطلب ...

پیام این هفته ...

 :There are three things in life that are never certain  

  1. Dreams
  2. Success
  3. Fortune

ادامه مطلب ...

دوبله و دوبلور

به روایتی من همیشه عاشق دوبلور های عزیز کشورمون بودم و همیشه براشون آرزوی سلامتی و طول عمر میکنم ...