شَـــــــــــــــــــلـوتـــــ ...

شــــاد بودن، تنها انتـــــقامی است که میتوان از زندگــــــی گرفتـــــ ...

شَـــــــــــــــــــلـوتـــــ ...

شــــاد بودن، تنها انتـــــقامی است که میتوان از زندگــــــی گرفتـــــ ...

ضیافت افلاطونــــــ ...


در مقدمه کتاب ضیافت افلاطون که در زمان رییس جمهوری خاتمی به چاپ رسیده بود متنی وجود داشت که در چاپهای بعدی از روی این کتاب حذف شد. پاراگرافی از این مقدمه را در اینجا قرار می دهم:
 
" در جوامع استبدادی همیشه زن و مرد از هم جدا می شوند تا مرد ها و زن ها چیزی که بینشان جریان داشته باشد، شهوت بیمار گونه ناشی از توهم شناخت از هم باشد، تا هیچ زنی و مردی زیبایی و زشتی واقعی را نتواند تشخیص بدهد و زن ها و مرد ها در انتخاب هم به اندازه شهوت برانگیز بودن توجه داشته باشند و بس ، نه چیز دیگری ..چرا؟؟ چون اگر در جامعه روابط زن و مرد آزاد باشد آن دیوار شهوت فرو می ریزد و زن ها و مرد ها زیبایی و زشتی واقعی را تشخیص می دهند و خانواده هایی که تشکیل می دهند بر دوست داشتن  انسانی بنا می کنند و فرزندان سالم تربیت می کنند که تاب استبداد را ندارد و به عبارتی استبداد با وجود آنها بیگانه است، چرا که آزاد پرورش می یابند ".

ZiZoOo نوشت : حیفم امد شما رو از این ایمیل زیبا بی بهره بزارم !

- زنه به شوهرش میگه : ببین شوهر همسایه بقلی هر روز زنش رو بوس میکنه ! تو چرا اینکارو نمیکنی ؟!
شوهره میگه : من که زنشو خوب نمیشناسم ، شاید به من بوس نده خب .

نظرات 10 + ارسال نظر
Street Group چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 02:30 ب.ظ http://www.street361group.blogfa.com

سلام...........واقعا ما که گیج شدیم کدوم بهتره یا بگم صحیح تره ،ازادی یا چیزی که الان هست......خدا میدونه
.
.
.
کف کردی رمزتو فهمیدم......فکرتو خوندم چون منم جا تو بودم همین رمزو میزاشتم

سلااااااااااااااااااااااام

مستر هرکول پوآرو

شرلوک هولمز

بدجور داری منو میشناسی ها ..... کم کم باید ازت بترسم


کف نکردم ولی ازت خوشم امد . آفنر . البته شاید چون مثل من فکر میکنی فهمیدی ...

میخواستم فردا آپش کنم کچل

Street Group چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.street361group.blogfa.com

خودم هنوز تو کفم.............

یوهههههههههههههههههههه.......بـــــتـــرس(همون خنده ی شیطانی دیگه خودت درک کن امکانات کمه)


میخوای بگم الان به چی فک میکردی؟!......خوب بزار ببینم...........اهاااااا.....الان فک نمیکنی....داری موزیک گوش میدی

آخه ...
آره اگه منم جای تو بودم ... تا چند روز کف میکردم ...
باشه ترسیدم بر خود لرزیدم

والا نه داشتم نهار میخوردم ...
الان موزیکم نمیاد .... یه چیزیم هست ولی نمیدونم چیمه ؟ فکنم حوصله ام سر رفته ...

الی چهارشنبه 19 بهمن 1390 ساعت 09:15 ب.ظ http://1373elahe.blogfa.com

منم این اهنگ رو دوست دارم

کدوم آهنگ ؟

آهان آهنگ وبتون .

ژینوس پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 ساعت 12:48 ب.ظ http://zhinoos.blogsky.com

هی خدااااااااااااااااااااااا

همون هی خدای شما

نگین جمعه 21 بهمن 1390 ساعت 08:08 ب.ظ http://www.mininak.blogsky.com

ولی تجربه نشون میده که جایی که به میزانی که واقعا متعادلِ این جداسازی صورت میگیره فساد کمتره .

من به شخصه حرف این نویسنده رو قبول ندارم
هرچیزی متعادلش خوبه! مطمئنا اگه ول باشه هم خوب نیست!
البته بسته ی بسته هم ننظورم نیست . اینکه بخوان چند نفر رو با قانون از هم دور نگه دارن! منظورم اینه که فرد خودش مراقب خودش باشه

توی کشورهایی که مردم هیچ اعتقادی ندارن میزان تجاوز و اینا خیلی خیلی بیشتره . بعد هم شهوت یک حسیه که هیچوقت به طور کامل ارضا نمیشه .
نمیدونم کتاب نماد گمشده رو خوندی یا نه . مثلا اونجا نوشته بود خیلی از مردا میرن خودشون رو عقیم میکنن فقط و فقط به این خاطر که معتاد به سکس نشن! کسایی که اعتقادی هم ندارنا ! یعنی هرچی تو شهوت بیشتر جلو بری هنوز راه واسه جلوتر رفتن هست!

نظر شخصی من بود

قوربون این فهم و شعورت برم عزیزم . معلومه آدم مناسبی واسه بحث کردن هستی . مرسی از توجه ات به پست .
اما راجع نظرت :
بنظرمن کم کسی همچین نظری نداده . این چند خط هم برای قضاوت رو منظور نویسنده خیلی کمه . باید رو تمام مطلبش تمرکز کنیم بعد نظر بدیم. صدالبته که متعادل بودن بهترین شرایطه .
تجاوز همه جا هست و به انواع مختلف و فقط به جسم محدود نمیشه . نظر ایشون هم حتما به تعادل ختم میشه .
راجع نیاز مردا هم بحث نکنیم بهتره .

در نهایت خداوند انسان رو بی نهایت طلب آفریده پس در هیچ امری نمیشه به سیری رسید .

تنهای تنها جمعه 21 بهمن 1390 ساعت 11:34 ب.ظ http://www.ahadbaygpoor.blogsky.com

سلام ن خسته.
خیلی خوشم اومد
شاید بشه جسم رو محدود کرد ولی ذهن نا محدود آفریده شده
حداقل میتونیم بهش فکر کنیم

جوکت خیلی بامزه بود. من کلا کم میخندم ولی الان واقعا کلی خندیدم
مرسیییییییییییییییییییییییییییییی
سبز باشی

درود فراوان
خوش تشریف آوردین
امیدوارم به مسایل خوب تا بی نهایت فکر کنیم .

نوش جون شمام هم باشه ... خودم خیلی خوشم امد ، گفتم دوستان هم بی نسیب نباشن .
پاینده باشین

Street Group شنبه 22 بهمن 1390 ساعت 12:35 ق.ظ http://www.street361group.blogfa.com

جکه قشنگی بود ....... همین الان که دارم مینویسم دارم هر هر میخندم باور نداری اینم تصویریش

نوش جونت
اتفاقامنم کلی خندیدم

پست به این پر مغزی رو ول کردی جک رو چسبیدی !!!

شبنم شنبه 22 بهمن 1390 ساعت 11:01 ب.ظ http://seven-stones.blogsky.com


مردا موجودات پیچیده ای هستن

اتفاقا شبنم جان خیلی هم ساده ان . فکر میکنن که پیچیده ان

حمید یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://hamidshams.blogsky.com

سلام
من اومدم
با ماشین جدیدم فقط دربستی میرم.زودباش بریم خونه افلاطون اینا ضیافته

خیلی کتابا هستن قبلا غیر مجاز بودن الان مجازن (مث قلعه حیوانات) و خیلی هم کتابا هستن جدیدا سانسور شدن مث این
به دل نگیر.صا ایران هر روز بهتر از دیروز( تو ایران هرروز بدتر از دیروز)

حمید نوشت: چرا اون ایمیل خوباتو نمیذاری ما بخونیم
حمید نوشت 2: در تمام دنیا زمان به سه قسمت تقسیم می شود
1- گذشته
2- حال
3-آینده
ولی در ایران زمان چهار قسمت میشود
1-زمان آینده
2-زمان حال
3- زمان گذشته
4-زمان شاه

سلام
خوش امدی
آشه آشه موافقم
بهله بهله ...
ایمیل های من همه خوبن . از هر نظر
.
.
.
.
حمید خیلی خیلی باحال گفتی دمت قیژ ... نکته ظریفی بود .

کوروش جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.korosh7042.com/

درود بر تو نازنین
در همین اندک محذوف دنیایی ازناگفته ها نهفته دارد
یاد این شعر زیبا ی شاملوی عزیز افتادم که می گوید:
دهانت را می بویند
مبادا گفتی باشی دوستت دارم
چقدر زیبا ست حس این فهم که متوجه می شوی که مستبدین در تلاشند تا شهوت را جایگرین عشق کنند
و امروز می فهمم که این شیوه چقدر قشنگ جواب داد و می دهد
دست مریزاد عزیز
من که نخوانده بودم
دنیا دنیا سپاس دار تو شدم

به چه سعادتی . خوش تشریف آوردین آقا کورش جدا که چه وصف حال پست گفته.


من هم دنیا دنیا سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد